torsdag 2 augusti 2018

I´m in the mood

Alla de senaste erotiska motiven jag gjort är ganska små. Dessa är dock 50x70 cm. Det är så annorlunda att måla stort. Man får plats med mer information vilket i detta fall kan bli en fälla att gå i, där idéen med bilden kan gå förlorad om man lockas in i alltför mycket detaljer. Det är begränsat hur mycket jag kan bearbeta en bild. Det är som om färgen blir mindre ren och förlorar sitt djup när jag arbetar för mycket på yupo papper. Svårt att förklara varför! Man kan ta bort färgen på yupo papper så om man misslyckas, vilket jag gör alltför ofta, kan man återanvända pappret. Men att arbeta om för mycket på endast en liten yta har visat sig vara svårt! 

Jag har här använt bland annat ultramarin (som jag skrev nyligen om), en extremt intensiv blå färg. Jag tonade ner den något med en orange kulör. 


I´m in the mood


I said night time is the right time


Idag står klassikern I´m in the mood av John Lee Hooker för inspiration till titlar på bilderna. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar