lördag 4 augusti 2018

Höstkänsla

Denna morgon när jag började måla var det kallare än tidigare och jag fick en förnimmelse av höst, om så bara för ett ögonblick. Men det ögonblicket räckte för att ge mig den där känslan… Är det saknad eller längtan, eller något mittemellan? När jag målade dessa bilder bar jag med mig den känslan och jag undrar om det syns i bilderna? Varje år ställer jag ut mina bilder på konsttriangeln i Trosa och det är också då jag möter människors reaktioner på det jag gör. Jag får en del feedback både här och på sociala medier men det är oftast där jag hör lite mer om vad andra känner när de ser mina bilder. Det kan förvåna mig hur olika människor ser på en och samma bild. Inte bara för att de tycker om olika saker, utan för att de faktiskt uppfattar dem olika i uttryck och känsla. Så, jag undrar hur dagens bilder kommer att ses då. Kommer någon se saknad eller längtan? 


"Mitt hjärta"
"Mina höfter"
"Mina tankar"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar