tisdag 12 januari 2021

Månskenssonaten

Jag lyssnar vanligtvis på musik många timmar per dag vilket medför att jag lyssnar sönder musik. Därför har jag ett stort behov av att söka ny musik. Jag är inte en allätare per definition, det finns ett antal genrer som jag har väldigt svårt för. Men jag kan ena dagen älska opera för att andra dagen njuta av metal. Finner det kalla i elektronisk musik intressant likväl som rytmen i R´n´B. Har haft en lång hip hop period bakom mig, och under tonåren var det punk. Jag har en vag idé som jag skulle vilja utforska. Jag skulle vilja välja ut en låt eller en genre (eller stil/känsla i en låt) och låta den inspirera mig till att måla eller teckna tavlor. Jag har dock ingen aning om hur jag ska gå tillväga. Men kanske är denna bild Månskenssonaten? Vad tycker ni?

2 kommentarer:

  1. Wow!!!
    Vilken kul idé, och vidareutveckling av not-temat. Blir en spännande serie att se fram emot!

    SvaraRadera
  2. Tack! :-) Kul att du gillade den! Jo, det tycks ofta bli så, att jag vidareutvecklar gamla idéer åt nya håll.

    SvaraRadera