onsdag 8 augusti 2018

All I Really Want

Något som nog alltid intresserat mig är att teckna eller måla med så lite information som möjligt men ändå få fram en bild. Vilka streck är egentligen nödvändiga? Vilka kan man saka? När tappar man bort formen? Det är en vågskål som jag inte alltid balanserar rätt. Det är svårt att se vad andra ser, och mina ögon blir ofta blinda för vad jag verkligen har målat, för jag vet ju så väl vad jag tänkt men kan inte alltid se om det syns. 
Metoden att få fram ett motiv med så lite information som möjligt har varit ledstjärnan för nästan alla mina erotiska bilder senaste tiden, men det var även så jag arbetade när jag gjorde mina ”tema teckningar”. 

Dessa tre målningar är 50x70 cm stora och utförda på yupo papper. 

All I Really Want
Tell me how I´m supposed to breathe with no air
Can U Handle it?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar