onsdag 15 augusti 2018

Detaljer på yupo papper

När jag har slutfört en teckning eller målning kan det ibland ta ett tag innan den hamnar här på bloggen. Oftast tar det tid för att jag måste fota och sedan bearbeta fotot i photoshop. Jag älskar att fota men är en medioker fotograf så bilderna ser aldrig ut som originalen samt att bilderna behöver förminskas för att inte ta för lång tid att ladda upp.  Dessa bilder som jag visar här, samt de som snart kommer i ett inlägg, är mer än en vecka gamla. När jag målade dessa var det trettio grader varmt och sol. Jag satt då i bh och shorts och nu har jag yllestrumpor och långärmat. Det känns som om det var månader sedan. Under den tid som gått har jag försökt att påbörja olika nya projekt men det ena efter det andra har misslyckats. Jag brukar tycka om hösten men just nu saknar jag sommaren så mycket. 

Dessa bilder är utförda på yupo papper (ett syntetiskt papper). Jag skrev nyligen om vikten att inte arbeta med för mycket detaljer på yupo papper, varpå jag nu plötsligt fick för mig att prova att göra just det! J
Så här är ett försök att öka detaljer något. 



"Mina axlar"
"Min kind"
"Min rörelse"


"min vilja"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar