måndag 22 februari 2016

Moleskine Japanese album

Denna vinter har jag tecknat min hembygd i en Moleskine Japanese skissbok. Den är över tre meter lång, vikt i 25 delar. De finns två storlekar på marknaden, en mindre samt denna som är 13x21 cm. Den tog mig hela vintern fram till nu att slutföra. Teckningarna följer en promenadstrecka genom Tystberga och slutar med huset jag bor i. På promenaden var mina två hundar. Jag har bott här några år nu men det var först denna vinter som jag insåg hur vacker denna ort är.

Jag har använt alkoholbaserade markers, Winsor & Newtons nya pigmentmarkers, tusch (sakura micron fineliner) samt gelpenna. Jag älskar Moleskines skissböcker, men pappret är inte avsett för markers. Så länge jag använde mina markers (Letraset och winsor & Newton promarker/ brushmarker) i ett lager så fungerade pappret dock riktigt bra. Att lägga flera lager visade sig dock inte vara lämpligt.

Moleskine Japanese Album
Några hus i Tystberga
Ett försök att fota hela skissboken "utfälld". 
Tystberga
Vinterlandskap


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar