måndag 31 augusti 2020

Kalla dagars skissbok Del I

Det var länge sedan jag skissade i en skissbok. Jag brukade värdesätta att alltid ha minst en, fast oftast flera stycken olika skissböcker med teman och olika syften. Men i år har det blivit väldigt lite skissande. Det finns något så avslappnade med skissböcker. Det finns ingen press att lyckas, ingen avsikt att prestera. Handen får bara röra sig över pappret, lite som den vill.

Jag har varit lite förkyld några dagar och saknat min vanliga energi. Det har varit ett ypperligt tillfälle att bara leka lite.

Jag har använt lite markers men mestadels en röd vaxbaserad penna. Lekt lite med former, med tomma ytor och olika tryck på pennan.

Jag känner att jag har missat stora delar av sommaren i år. Förstå mig rätt, jag har haft så många fantastiska somrar att jag känner mig bortskämd när jag tänker på det. Men lite sorgligt känns det när plötsligt sommaren tog ett så abrupt slut, och jag hann knappt utnyttja solen och värmen. Så nu försöker jag hitta det mysiga i höstkylan. Tända ljus, teckna i skissbok och lyssna på musik gör plötsligt den kalla kvällen behaglig, till och med mysig.

Markers
Markerpennor och blyerts
Markers
Röd vaxbaserad penna
Röd vaxbaserad penna
mer röd penna :-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar