söndag 23 augusti 2020

Min Blåa Vinbok Del XI

En ripasso som påminde mig om Campoforini från Masi. Den hade lite "godis"karaktär.

Ripasso
Jag hade läst om Taurasi som gör detta vin på en druva som heter Aglianico. Den brukar kallas söderns barolo. Jag var inte så överväldigad. Jag uppfattade den som lite "vattnig" om än att doften var kraftfull.

Taurasi

Jag var i Värmland över en natt och hämtade hem min mamma som varit i isolering där. Min syster och hennes man var också där. Vi drack ett vin gjort på syrah och grenache.


Grand Chêne
En barbera med mycket fruktig och bärighet i smaken.

Silenzio

På Bomans får jag ofta provsmaka viner. Denna tyckte jag var lite entonig hallon eller blåbär. Lite osäker på vilket. Många viner på Bomans kan vara svåra att googla. Jag har nästan ingen information alls om detta vin.

Vin från Napa Valley
Ett annat vin jag provade på Bomans. Ganska fylligt, kryddigt och mörkt. Från Stellenbosch.
Stellenbosch
Denna Chardonnay provade jag också på Bomans. Jag har fortfarande inte lyckats förstå mig på vitt vin, trots att det låter så gott när man beskriver att det smakade fylligt och citrus.
Bourgogne
Jag är fortfarande kvar på Bomans :) Följande tre viner är gjorda på pinot noir men de smakade mycket olika, jag hade dock inte tid att stanna upp och analysera på vilket sätt. 

Pinot noir
Pinot noir
Pinot noir

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar