fredag 28 augusti 2020

Olivia

Jag har fyra systerdöttrar som alla är mycket olika. De till och med ser olika ut. Olivia är den blonda med blåa ögonen som ser ut som en ängel, fast en väldigt cool ängel. Hon är intelligent, snabbtänkt, framåt och socialt begåvad. Hon har en fingertoppskänsla för sin omvärld vilket nog kommer från hennes kultur- och samhällsintresse. Jag ser många likheter mellan henne och hennes mamma (min kära syster). Jag beundrar bådas egenskaper och dras till dem. För det är få som är så roliga att umgås med! Olivia har en knivskarp, smart och snabbtänkt humor som få har, samtidigt som hon också är osjälvisk, inkännande och generös mot sin omgivning. Många människor som är roliga kan ju också ha ett extra stort behov av att vara i centrum men det är inte Olivia. Hon är genuint nyfiken på andra och ger lätt komplimanger och uppmärksamhet till sin omgivning.  Hon är också en ärlig och öppen person som vågar stå för sina tankar och sina känslor vilket också gör henne så intressant att prata med. Hon håller inte tillbaka och förskönar ingenting. Jag har tecknat av Olivia många gånger, men denna bild är nog en av de som bäst beskriver hennes karaktär. 

Blyertsteckning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar