torsdag 2 april 2020

Moleskine skissbok om vin

Jag har precis tecknat klart en ganska speciell typ av skissbok. Den är från Moleskine och kallas "Japanese album". Istället för ett vanligt bladsystem är det endast ett långt papper (över tre meter) som är vikt och går att fälla ut eller in. När jag försökte fota hur långt det faktiskt är fick jag inte plats i mitt lilla krypin. Vilket i och för sig säger mer om hur jag bor :-)

I mitt trapphus, finns en balkong som jag gärna sitter på och tecknar eller skriver. 
Första sidan i min moleskine japanese album fick självklart bli en champagne
Champagneglas 
En Chablis som vi har på Bomans
Mer champagne... :-)
Det är något visst hur ljus och skuggor faller igenom ett glas
Den finaste champagnen jag har provat hitintills 
Min kära svägerska och nära vän Kristin dekanterar ett vin
Medan jag tittar ut på snön som faller och lyssnar på Deftones undrar jag lite hur jag kommer att se tillbaka på denna tid. Min skissbok är en stark representant för hur mitt liv sett ut under en tid. Kommer den att komma tillbaka? Eller kommer jag att förknippa den musik jag nu lyssnar på med en tid som kom och gick lite för fort.


My winemaster in action

Ett av våra röda viner på Bomans
Minne från en kväll 

Bomans vinkällare har en del godis


En super Toscana 

En av vinkällorna på Bomans
mmmm...
Baren på Bomans
Fredrik inventerar
Amanda doftar
En pinot noir
Rasmus i köket

Ett vitt vin och en glas rött
En av de dessertvinerna vi har på Bomans
Vinkaraff hos Krisitn
Ett försök att fota hela skissboken 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar