måndag 16 mars 2020

Historiens vingar

Vi har inte mycket makt över sjukdomar, men vi har makt över vårt beteende. Jag och min närmaste omgivning har drabbats av några motgångar i och med Corona. Finns inte så mycket man kan göra åt det. Att oroa sig förändrar ingenting. Jag försöker fortsätta mitt liv som om jag räknar kallt med att världen snart kommer lära sig att leva med Corona och allt kommer att bli som vanligt. Vi är ju så anpassningsbara. Många människor i världen nu och förr har levt under livsfaror utan att tänka mycket på det. Allt handlar om paradigm. När något är helt nytt är det skrämmande, men när det blivit vardag accepterar vi det. 

Så, i mitt "husarrest" fortsätter jag att utnyttja tiden till att producera och lära mig saker. 

Denna bild ingår i en serie där jag använder blandteknik. Jag använder akryl och blyerts. Motivet är inspirerat av ungrenässansen typiska porträtt i profil. De var ofta lite stela och såg lite bistra ut.

Bild inspirerad av ungrenässans 
Bilden i sin helhet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar