fredag 17 april 2020

Min Blåa Vinbok Del I

Detta är min nya vinbok. Den är från paperblanks. Inte ett perfekt papper att teckna på men det kändes viktigare att den skulle vara lika fin som min förra. Det är mest röda viner jag hunnit med att prova. Jag är särskilt intresserad av italienska viner just nu. Tänker att det verkar bra att begränsa min kunskap till ett land i taget. Så jag var tvungen att köpa en Barolo, även om jag egentligen inte borde lägga pengarna på vin just nu.

Man kan ju nästan tro att jag inte gör annat än dricker vin :-)

Min nya vinbok
En Barolo 
En Ripasso
En merlot från Garda (Italien)
Ett naturvin, En Barbera dÁsti
Ett vitt vin (som smakar lite som Prosecco)
En prosecco
Ett rött vin från USA, gjort på bland annat Zinfandel 
Ett ungerskt vin (gåva från en kär vän med rötterna i Ungern)

En cabernet sauvignon från USA
Ett Chilenskt vin med en inhemsk druva (Carmenere)
samt Cabernet sauvignon 
Min fina bok från sida. Jag har många sidor att fylla :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar