måndag 4 november 2019

Manliga modeller

Visst är kvinnor och män olika, det är om inte annat svårt att säga emot när man ser dem nakna, Jmen jag har alltid ogillat när man generaliserar. Dels av personliga skäl, för att jag sällan passar in i mallen, dels för att jag vänder mig mot alla deterministiska idéer i allmänhet. Det får mig att känna att vi är fångade i en mall som vi inte kan ta oss ur. Kanske är det så, kanske är vi förutbestämda att bete oss på ett visst sätt. Vi är ju djur, med djupgående insikter. Men det finns också plats för individuella skillnader, och tur är väl det för tänk så tråkigt det vore att lära känna en ny människa om man redan visste exakt hur den skulle vara bara på grund av könstillhörigheten! 

Jag skrev tidigare om varför jag tecknar och målar så mycket kvinnor. Män är sämre modeller generellt sätt, men tack och lov gäller det inte alla!!! Mitt ex har alltid ställt upp med bravur framför kameran. Eftersom han har ägnat sig åt kampkonst i hela sitt liv har han en mycket god kroppsuppfattning. Nu har jag dessutom två andra manliga modeller. En helt ny och en som jag använt en del tidigare. 

Det här är Alex, en vacker ung man (som dessutom råkar äga den mest bedårande hunden i världen, ”min” Ronja). 

Men Are Beautiful

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar