lördag 30 november 2019

Inspiration

Min inspiration kommer från två källor. Musik och människor. Jag är egentligen i många avseenden en introvert personlighet som inte nödvändigtvis fyller på min "energi" med människor. Jag behöver mycket ensamtid. Men med det sagt så är det samtidigt människor som inspirerar mig i mitt bildskapande. Främst min Amanda (men Amanda är så mycket mer än bara en inspirationskälla, hon är ju mer eller mindre delaktig i min process) men även många andra nära och kära. Men jag kan också inspireras av människor jag möter kort, kanske bara en gång, men som ger ett kvarvarande intryck.  Kanske för att de var fascinerande, eller för att de gav en speciell känsla. Jag tänkte skriva mer om detta framöver.

Det här är en teckning som jag hållit på med länge nu. Jag valde helt fel papper (mot bättre vetande) och tappade lite lusten för bilden ett tag, men nu har jag slutfört den. Pappret motarbetade mig hela vägen! Jag överväger att göra om den på ett bättre papper eftersom jag verkligen gillar bilden. Jösses, varför är jag så oprofessionell? 😳😂

Blyertsteckning på färgat papper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar