torsdag 7 november 2019

Musik

Jag kan njuta så mycket av en ny låt eller en ny spellista att jag bara måste spela den om och om igen. Ibland blir jag nästan lite frustrerad för att jag inte vet hur jag ska kunna uttrycka det. Mina försök att illustrera musik har varit många. Här följer några jobb jag gjort idag, nyligen samt några äldre idéer, allt i ett försök att hedra musik. 

Jag har skrivit tidigare om hur jag konstant gör nya saker för Bomans, men nu har jag fått göra om ett gammalt jobb. Några rum på Bomans har blivit fuktskadade och måste göras om, däribland ett rum vi gjorde för ett år sedan som är en hyllning till U2. Jag målade noterna till I Still Havne´t Found What I´m Looking Forsom satt i taket på rummet då och fick nu lov att göra om samma sak igen. Det är det dock värt för rummet blir större än tidigare, vilket det förtjänar. 

Rum 32 Night Commander, i ny tappning.
En stor fototapet på Bono och noter i taket.
 Idag har jag fortsatt med mina projekt på Bomans. Bland annat tog jag tag i ett litet jobb som jag dragit på ett tag. För några år sedan gjorde jag och Kristin om i en av korridorerna där det finns två toaletter. Vi tyckte vi hade världens roligaste idé när vi döpte dem till Kurt och Courtney. När de första gästerna förbrillt tittade sig omkring efter toaletterna skylde vi på att de inte kunde sin musikhistoria, men när majoritet av alla gäster gör samma sak får man krypa till korset och inse att vår idé inte var fullt så briljant. Jag målade ditt ett hjärta och hoppas det ska hjälpa? 


Jag hade en period i våras när jag tecknade noter som bildar kroppar. Jag gjorde dem i tusch på ganska stora papper. Här följer två. De var otroligt roliga att utföra. 


Detta är en tidig variant på temat, fast utförd med blyerts och i en ganska realistisk stil. Denna teckning har ganska många år på nacken. 


Om du har läst min blogg tidigare vet du att kanske att ett av mina återkommande ämnen är erotik. Jag har publicerat de flesta (inte alla!) sidor från en skissbok jag hade som jag dedikerade helt till erotiska skisser där jag inkluderade texter från musik som handlar om kärlek eller sex. 


Jag döpte de flesta av mina erotiska motiv på yupo papper utförda i akvarell till sångtitlar eller fraser från låtar. 

Take my Lips I Want to Lose Them
På Bomans har jag målat noter i en trapp, första versionen var vitmålad med svart text, men sedan vände vi på det hela. Trappen fick bli svart med guld text. 


Mina försök att uttrycka musik har varit många men jag når aldrig riktigt fram. Men jag lär fortsätta försöka :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar