torsdag 28 november 2019

I Rörelse III

Många, kanske alla som jag känner, tycks ha minst en motsats i sin karaktär.  Jag känner ganska många kvinnor som är enormt starka och självständiga i sin yrkesroll men som kvinna snarare är motsatsen, skör och osäker. Jag har känt en kvinna som var ganska tråkig och grå IRL om man får vara så ärlig, men i mailkonversationer uppvisade hon en helt annan sida. I de sammanhangen fick hon mig att skratta högt. 

Själv har jag också en motsats i mig. En av mina sämsta egenskaper är min otålighet. Den har varit särskilt påtaglig senaste tiden. Något jag tveklöst behöver jobba med. Men i mitt bildskapande tycks jag kunna utföra en hel del teckningar (som denna) som faktiskt kräver rätt mycket tålamod. Det är som om vissa egenskaper kan man inte balansera. Vågen väger alltid över åt ena eller andra hållet. 

Blyerts på lätt färgat papper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar