torsdag 14 november 2019

Våglängd

Min Amanda och jag tycks ofta vara på samma våglängd. Tankar och idéer går åt samma håll oberoende varandra. Jag påbörjade en ny skissbok för kanske en månad sen, jag satt ett par kvällar med den, men sen tappade jag inspirationen. Bokens karaktär är mer vågad än vad jag gjort tidigare, så den var bara tänkt att vara min egna hemliga lilla bok. Tanken att ingen någonsin kommer att få se min skissbok gör att jag vågar göra vad jag känner. Men jag svär, Amanda läser mina tankar, eller mina känslor! Plötsligt ber hon mig att göra en ny tavla till henne som hon beskriver som om den vore hämtad från min nya skissbok!!! Så nu fick jag tillbaka min inspiration att fortsätta! Kanske får bilderna bli akvareller på yupopapper senare. Bilderna passar nog bäst som diskreta, nästan abstrakta bilder (om nu Amanda tillåter mig fega ur så???). Här är en av de mest oskuldsfulla. Mer än så vågar jag inte visa för någon annan än Amanda! Skissboken är från Stillman & Birn (alpha serien), en liten svart bok i liggande (landscape) format. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar