söndag 2 juni 2019

Only You

Bland det bästa som finns är att gå ner i ateljén direkt efter frukost och ta mitt morgonkaffe där. Man bör ju inte äta eller dricka i en ateljé men innan jag påbörjat själva målande kan jag unna mig det. Jag har börjat ta mig mer tid att faktiskt betrakta vad jag gör. Tidigare var jag otåligare och ville påbörja projekten omgående, men med en kopp kaffe i handen är det lättare att ta sig lite tid att betrakta vad jag gör. Det är bra för jag gör mindre misstag än tidigare. Tänker lite mer innan nästa steg. Det visar sig dock också ha en baksida att ta sig tid att begrunda saker. Jag har två stora oljemålningar på gång, men när jag satt där så insåg jag att jag var bara tvungen att teckna ytterligare en teckning med noter på svart bakgrund. Jag fick dock lite målat också. 


Only you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar