torsdag 27 juni 2019

Mening

Så långt tillbaka som jag kan minnas har jag varje morgon vaknat med en känsla av iver. Jag har kastat mig upp och ätit min frukost så fort som jag kan för jag vill starta min dag så snart som möjligt. Jag har alltid haft ett projekt eller en idé som lockar. När sedan kvällen närmar sig har jag längtat efter att komma iväg till min träning. Jag har tränat nästan varje dag under snart femton års tid. När jag går till sängs funderar jag ofta. Antingen planerar jag morgondagens projekt. Hur ska det utföras? Vilket material ska jag använda? Hur ska det se ut? Var börjar jag? Eller också tänker jag på vad jag gjort under dagen. Bearbetat information, kanske från träningen eller kanske bildskapandet. Jag har alltid en känsla av att jag har bråttom men inte på ett stressande, destruktivt sätt, utan bråttom att få göra allt jag älskar att göra. Jag stannar ganska sällan upp och formulerade det, men det ger mitt liv mening. 

Denna blyertsteckning är utförd på ett färgat papper från Canson. Pappret är egentligen menat att användas till pastell vilket gör det lite svårt att arbeta med, men jag älskar kulören så mycket! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar