torsdag 6 december 2018

Kärlekens skissbok del 14 - The End


Oj vilken tid det har tagit att försöka fota dessa bilder. Vintertid och teckningar i rött var inte fotovänliga, nu är de dock äntligen fotade trots att de är utförda sen så lång tid tillbaka att jag glömt när det var. 
När jag nu bläddrar tillbaka i min skissbok kan jag se en stor förändring. 
Den första hälften av min skissbok är i en ganska enkel stil. Teckningarna var specifikt tänkta att vara till hjälp för mina yupo målningar och var därför designade att vara mycket enkla med lite information. Men vart eftersom har jag lagt allt mer tid på teckningarna (men ingen teckning har hitintills blivit en yupo målning). Många gånger har en senare skiss tagit samma tid som tio tidigare gjorde. Det är lite störande att skissboken ”haltar” på det sättet. Det gör den något mindre njutbar att bläddra igenom. Jag har en sådan lust att förbättra de äldre enklare teckningarna men samtidigt är det verkligen tillåtet? Får man gå tillbaka och förändra?
Nu har jag dock teckna på det sista bladet, så det är väl svar nog att släppa skissboken och ställa in den i bokhyllan. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar