måndag 16 april 2018

Skisser

Jag har fått ganska många frågor om varifrån mina erotiska bilder kommer. De är helt från fantasin. Hela denna vår har jag varvat mellan att teckna i blyerts efter fotografier som jag studerat så noggrant jag kan för att efterlikna verkligheten. Det är oerhört intressant att teckna realism (i alla fall försöker jag teckna realism) men det är också en befrielse att låta fantasin flöda. Jag gör sällan exakt likadant bild efter bild. När jag använt mina yupo papper (ett syntetiskt papper som tillåter färgen eller tuschen flöda) har jag ibland tecknat det föreställande först och sedan låtit vatten lösa upp färgen i förhoppningsvis spännande mönster, ibland har jag låtit färgen först flöda och sedan försökt se vad det föreställer och "bara" fyllt i det som redan finns där. Inför mina senaste större bilder gjorde jag först en skiss som jag sedan använde. Det var så vansinnigt kul att göra dessa snabba enkla skisser så jag var tvungen att göra några till (fast jag egentligen har annat att göra). Tänkte visa några av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar