måndag 9 april 2018

Let Me Play Among The Stars

Det klassiska konstnärsbegreppet ”låta bli att överarbeta” är ofta egentligen inte relevant i mina ögon. Många gånger känner jag tvärtom; att om jag tvingar mig att lägga mer tid kommer resultatet att bli bättre. MEN, beträffande mina yupomålningar är begreppet mer än relevant. Både för att inte vara för tydlig i motivet och att inte överarbeta själv färgen som kan förlora sina naturliga mönster och former. I några av dessa bilder har färgen vandrat iväg på ett så vackert sätt tycker jag. Därför var jag sparsam och försiktig i de områdena. 


As soon as I wake up
The way you haunt my dreams
Try to walk away and I stumble

Let me Play Among the Stars
Akvarell på yupo papper, eller egentligen är pappret från Lana, men yupo har kommit att bli synonymt med denna typ av papper som dominerat min produktion denna vår. De är 70 cm höga och 35 cm breda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar