måndag 23 augusti 2021

20

2020-talet gick hårt ut från första stund. Det har varit en märklig tid för alla. Och en märklig tid för mig personligen. Men 2020-talen har inneburit så mycket mer än pandemin för mig. Jag har återupptäckt Stockholm. Fallit huvudlöst kär i denna stad med allt vad den innebär. Det vackra och det fula. I denna teckning har jag försökt fånga ett Stockholm som jag dagligen möter. Teckningen är uppbyggd av sex bilder: I vänstra hörnet sitter Jesustanten på ett av lejonen på Drottninggatan, hon talar obegripligt i ilsken ton så där som hon gör. I högra hörnet syns Hötorget och konserthuset där det alltid sitter någon och njuter av solen eller tar skydd från regnet. I mitten syns trappen från från Holländargatan/Kungsstensgatan ner mot Saltmätargatan. Där sitter min systerdotter Olivia. Åt vänster i mitten av bilden syns Observatorielunden och nedanför en voi på Sveavägen. Längst ner i bild åker raggarbilarna utanför Mac Donalds.

2 kommentarer:

  1. Va fin den blev Karin, ett Stockholm jag känner igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket <3
      Ja, särskilt den nedre bilden gissar jag ;-)

      Radera