lördag 11 juli 2020

What Else Is There

Fånga dagen, leva i nuet, livet är kort…

Utnötta fraser, som är så lätta att säga. 

Lyssnar på Three Days Grace ”Time That Remains” (den enda låten de har gjort som jag gillar). Jag funderar på vad det betyder. Vad vill jag ha ut av livet?

Jag vill att varje dag ska kännas meningsfull. Att känna att jag har gjort någonting med min dag, är en oslagbar känsla. Även om meningen egentligen är en illusion, bara en känsla. Det finns ju ingen mening utanför min upplevelse. Men känslan av att en dag inte bara kom och gick utan större innehåll känns bra.

Jag vill dofta. Min Amanda brukar säga att det finns framför allt två saker hon alltid förknippat mig med. Det ena är att jag inte är rädd att prata om sex och det andra är allt hos mig doftade gott.

Jag vill lyssna på musik. Just nu lyssnar jag på postgrunge och metal. Musiken är med mig näsan varje sekund av min vakna tid. Jag älskar Colds ”Insane”, i princip allt av A Perfect Circle, Tool , Tremonti och Deftones. 

Jag vill att varje dag ska upplevas med min kropp. Jag älskar känslan efter en träning, musklerna påminner mig om deras existens, en trötthet som infinner sig men den är inte utan energi. 

Jag vill känna. Jag vill ligga bredvid en annan kropp som slingrar sig runt mig. Höra andetag, känna andetag mot min nacke.

- What Else Is There? Sjunger Röyksopp

Blyerts och vitt tusch på färgat papper

Blyerts och vit kol
Blyerts och vit tusch




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar