måndag 13 juli 2020

Hur tankar vandrar

Hur tankarna vandrar under en bussresa 

Under en ganska lång tid har jag fattat många beslut. En del drastiska beslut. Varför valde jag en viss väg? Hur mycket har logiken fått styra? Många menar att det är bra att följa sina känslor, men det beror ju på vilka känslor vi talar om. Jag ser tillbaka och inser att jag har fattat alltför många beslut på en och samma känsla. Stolthet. Men vad vinner man på stolthet? Var leder den vägen? Vad ska jag med stoltheten till? Den ger mig inte mat för dagen, den håller mig inte sällskap och den ger mig inte kärlek. Varje vecka spenderar jag några dagar i Trosa. Timmarna kan gå ganska fort här. Det finns inte alltid tid för eftertankar, men på resan hit och på resan hem snurrar sanningar runt tillsammans med drömmar och villfarelser. Hur man benar ut vad som är vad är över mitt förstånd. Allt jag vet är att jag inte vill vara stolt. Jag vet bara inte hur man låter bli. 

Så vandrar mina tankar under en bussresa 

Blyertsteckning


Kolteckning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar