måndag 8 oktober 2018

Tre förslag

Jag har arbetat fram tre förslag till en kund som vill att jag ska göra en stor målning på duk; den ska vara 210x260 cm och temat är blommor i rosa. Mitt första förslag är att täcka duken nästan helt med pioner och murgröna (och kanske andra växter) som klättrar på en spaljé. Mitt andra förslag är i tema svensk natur. Jag delar upp duken i fem delar som ramas in. I de fyra ramarna vid sidorna, slingrar sig olika svenska blommor och blad i formen av cirklar. I mittendelen, som är något bredare, utformad cirklarna lite annorlunda (de tar mer plats). Överallt sitter och flyger fåglar och andra djur som hör svensk natur till. Mitt tredje förslag täcker duken mindre än de två första. I mitten står en staty med en putto (ibland kallad kerub) som håller i blommor och blad som faller ner och bildar en slingrande form. 

Pioner (förslag ett)

Grov skiss över helheten


Svensk natur (förslag två)


Grov skiss över helheten


Putto (förslag tre)


Grov skiss över helheten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar