söndag 14 oktober 2018

Kärlekens skissbok del 10

Jag har på kort tid haft flera uppdrag som involverade blommor. Innan jag träffade min fd svärmor Birgitta hade jag i princip aldrig målat blommor, men hon älskade blommor och bad mig att måla dem på och för Bomans hotell. Hon drog också ofta ut mig i skogen för att plocka vilda blommor både till hotellet men också till sin mor Sigrid. Jag lärde mig att uppskatta alla blommor men särskilt Birgittas favoriter: linnea, förgätmigej och vallmo för dess färger och slingrade former. 

Jag ligger lite efter med mina blogginlägg för den här årstiden gör det så svårt att fota mina bilder, särskilt svåra är blyertsteckningar. Idag är det dock sol och jag kunde äntligen fota dem. Sen ska jag ut och njuta lite av solen också :-) 

Musiktexterna är hämtade från Nicki Minaj, Cassie, Sevyn Streeter och the Roots













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar