tisdag 23 oktober 2018

Kärlekens skissbok del 11

Jag skrev nyligen om sinnlighet i ett annat sammanhang men även här hör det ämnet så uppenbart hemma. Jag tror att mina sinnen är närvarande i allt jag gör och utgår att det samma gäller alla? Att förklara hur dessa bilder är sinnliga känns överflödigt! Jag känner att ord är så mycket svårare än bild för mig. Orden blir lätt hårda och svåra att ta i sin mun, bilder är lätta och ärliga. Alla mina bilder kommer från min fantasi. När jag tecknar eller målar mina erotiska bilder är jag på ett sätt så närvarande och ändå inte. Jag tänker inte så mycket, analyserar inte mina bilder, de flödar bara fram. Men jag känner bilderna. Jag ser den framför mig innan jag utför dem, jag låter mig inspireras av musik och jag kan nästan känna både smak och doft när jag är som mest uppslukad av dem. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar