onsdag 18 maj 2016

Ord & Bild

Ibland frågar människor mig vad mina bilder betyder, vad jag vill förmedla med dem. De vill att jag ska berätta om mina bilder. Jag tycker om att skriva och att uttrycka mig men jag både skriver och tecknar för att de är två helt olika uttrycksätt. Man uttrycker vissa saker bättre i text än i bild, och tvärtom. Så är det i alla fall för mig. Det gör att jag sällan har så mycket att säga om bildens innehåll. Jag funderar visserligen en hel del på mina bilder, men sanningen är att även då är det ibland svårt att sätta ord på min process. Denna teckning är ett bra exempel på detta. Modellen är förstås min älskade Amanda. Jag kommer nog aldrig att tröttna på att avbilda henne. Hon är så mycket för mig. Hon är den närmaste familj jag har, den jag pratar med om allt – stort som smått. Vi pratar eller ses i princip dagligen. Hon är min inspirationskälla, min musa, mitt bollplank! Och hon är den vackraste människa jag känner. Numera har vi dessutom arbetat tillsammans och hon lär mig så mycket. Jag är så lyckligt lottad som har henne i mitt liv.




Faber-Castell Pitt artist pen drawing



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar