tisdag 28 april 2015

Fåglar och blåbär


Jag målar åt en kund som återkommer med beställningar åtminstone varje år och har så gjort över tio år nu. Han älskar fåglar. Denna gång är det en del av en säng som ska dekoreras med hackspettar, svalor, rödstjärt, blåmes, talgoxe, nötväcka, bofinkar och svartvit flugsnappare. Blåbärsris var också efterfrågat. Jag klippte ut papper som jag täckte över den del av sänggaveln som kommer att täckas av madrass och sängkläder. I första hand för att hålla reda på delen som inte skulle dekoreras men det var också ett bra skydd mot fläckar och en avställningsplats för färg och penslar. Dessutom var det ett praktiskt förfarande eftersom jag kunde skriva ner vilken fågel som jag avsåg när jag skissade upp dem. Så många gånger har jag skissat upp och tyckt att det var självklart vad jag gjorde för att sedan, när jag ska måla ha glömt helt vilken fågel jag skissat. 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar