onsdag 1 april 2015

Björkskog på Bomans

Jag har målat en björkskog i ett av konferensrummen på Bomans hotell.

Björkskog 

Björkblad

 Jag använde flertal olika gröna (samt gula, blåa och svarta) färger till bladen. Mussini har en underbar sapgrön som var en av de färgerna jag använde mest. Mussinis citrongula var också en av de färger som dominerade. Till trädstammarna använde jag titanvitt (mest för att påskynda torkningen eftersom jag ville lägga på ganska så tjockt med färg). Sennelier har en underbar van Dyck brun som var en av de färger jag använde till det svarta på stammen.

Till stammarna använde jag en mindre moddlare. Bladen gjorde jag med en snedskuren pensel av märket Princeton. Den typen av penslar är perfekt för blad och annan naturskildring. Lätt också att dra tunna linjer med (istället för att byta pensel).
Princeton pensel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar