lördag 7 december 2019

Skissbok från Stillman & Birn del 1

Jag har precis tecknat klart det sista bladet i min senaste erotiska skissbok. Den har bara femtio blad (pappret är ganska tjockt) och boken är ganska liten, bara något större än A5 format (den är amerikansk, och de har andra standardmått), därför gick det så fort att teckna klart den och jag känner mig inte klar med temat.  Vart eftersom jag har tecknat i den har jag skickat bilder till min Amanda, dels för att det är så vi är hon och jag, och dels för att hon vill ha en bild med det temat i stort format. 

Den här skissboken är i liggande format (landscape) och den är ringbunden. Jag har en ambivalent känsla för ringbundet, precis som de flesta tycker jag att en inbunden skissbok är så mycket snyggare, men de är svåra att öppna helt utan att man riskerar att de bryts upp och man kan absolut inte vika den så att man får en mer behändig storlek att ha i knäet. Skissboken kommer från Stillman & Birn som har ett stort utbud av skissböcker, man kan välja mellan olika bindningar, storlekar och papperssorter. Nu står jag i valet och kvalet på vad jag ska välja till min nästa skissbok, för jag är inte klar med temat (Amanda, förbered dig på fler bilder). 

Här är ett litet urval från min skissbok. Jag kommer att dela upp bilderna i två inlägg. Sen behåller jag en hel del för mig själv också...



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar