tisdag 17 december 2019

Katharsis

Jag har under en lång tid haft ett behov att frigöra mig från många av mina saker. Nästan alla mina böcker är nu bortskänkta eller slängda, mina älskade gamla serietidningar likaså och alla mina CD skivor. Jag har tömt så många lådor. Många saker har varit en process att släppa men dels känns det som att jag blir lite lättare (som en reningsprocess) och dels är som om de saker jag bestämt mig för att behålla får ett större värde. Förutom musikrelaterade saker (som mina metallicrosa hörlurar och min musikspelare) så älskar jag innerligt två saker; min skånska säng från sekelskiftet 1800 och mina konstmaterial. Jag har alltid trivts att sitta i min säng och teckna och lyssna på musik. Bland de konstmaterial som jag värdesätter högt är en trälåda med vaxbaserade färgpennor. Den är från det schweiziska företaget Caran d´Ache. De pennorna har jag använt till hundhuvudet på denna teckning, kroppen är gjord med tusch. 

Hundhuvud
Färgpennor från Caran d´Ache


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar