onsdag 9 oktober 2019

Hella

Jag har alltid en liten uppförsbacke när jag börjar med ett nytt project. Det är alltid lite motigt innan jag kommer in i bilden. När jag fick uppdraget att teckna Hella (en vit schäfer, herdehund) var jag dessutom så inne på ett annat spår. Det blev inte lättare eftersom jag numera också jobbar som vanlig löneslav 😳 så kan jag inte sitta lika länge längre vilket gör processen att "komma in i bilden" längre. Men när jag väl kom över skissfasen och började se hunden bakom bilden, såg jag en underbart vacker och livfull hund med mycket glädje i sin blick. Och sen hände det, som ibland händer (men inte alltid), jag kunde knappt släppa bilden. Ville bara fortsätta i evighet med vackra härliga Hella. Det kändes så tomt efteråt.

Herdehund i blyerts

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar