fredag 25 oktober 2019

En vecka i mitt liv

Det är tveksamt hur vidare jag får poäng i att vara vuxen och fatta kloka beslut. Jag har haft ett underligt och annorlunda år och genomgår stora förändringar. Det som brukade vara självklart är oklart och det som var viktigt saknar innebörd. Jag känner mig som Bambi på hal is. Är inte säker på om jag vågar sätta ner foten framför mig. Men trots det… mitt liv är inte tråkigt. Varje dag erbjuder något nytt. Ingen dag är riktigt lik den andra. Igår klättrade jag i ett träd; jag och Krona (vaktmästaren på Bomans) satte upp ljusslingor i trädet utanför entrén. Idag har jag och Wase (husfru på Bomans) skurit en pumpa. Tidigare i veckan har jag hunnit måla möbler, siffror och rumsnamn på nymålade dörrar i en korridor och andra dekorationsjobb.

Jag och Krona sätter upp belysning i trädet utanför Bomans
Några fler tallrikar i trompe lóeil i rum nr 12
En av de nya dörrarna
Min och Wases pumpa, dagtid...
...och kvällstid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar