onsdag 18 juli 2018

Kärlekens skissbok del 4

Jag har alltid flertal skissböcker som jag arbetar med parallellt, eftersom jag gillar att ha en skissbok dedikerad för ett ämne, ett material eller en stil. Ibland döper jag skissböckerna, som denna som jag kallar ”kärlekens skissbok”. Det är en svart skissbok från Canson med ganska tunna blad (96 gsm) vilket innebär att den innehåller ganska många sidor, 112 stycken. Jag har nu tecknat något över hälften av boken. Alla teckningar har fått en text (i början brydde jag mig inte om att fota hela bilden så då syntes inte texten). Texten är från olika sånger som jag tycker om, men ibland ångrar jag valet av text till en viss bild så i kommande målningar kommer jag säkert att ändra på det. Jag lyssnar nästan alltid på någonting (eller pratar i telefon) när jag målar. Jag lyssnar på en podcast, lyssnar på Youtube eller naturligtvis musik. Ofta går det i perioder. Ibland känns det som musiken tar slut för mig när jag inte hittar något nytt att älska, för musik är något jag ofta blir lite besatt av. Jag lyssnar på samma musik om och om igen tills jag helt nött ut den. Sen kan det gå flera år innan jag kan lyssna på samma musik igen. Lite som att föräta sig på något antar jag.


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar