torsdag 19 juli 2018

Kärlekens skissbok del 5

I en skissbok blir allting kvar, misstag och idéer som när jag får dem är glasklara men som en vecka senare kan kännas helt bisarra. Till stor kan en skissbok vara en ”stream of consciousness”, åtminstone är denna skissbok det. De flesta bilderna jag gör här går ganska fort och jag gör sällan färre en fem åt gången, oftast betydligt fler. Några bilder blir alltid lite stela, och brister i proportionerna, medan andra kan få mjuka och fria linjer som nästan bara en skiss kan ha, försöker man göra något mer med bilden är det inte säkert att man lyckas behålla känslan. Dock är det vad jag just nu försöker: använda bilderna för målningar. 

De här är de sista bilderna från min skissbok (men det finns många blad kvar för framtiden). 


Erotiska motiv
Erotiska motiv
Erotiska motiv

Erotiska motiv






Erotiska motiv


























Erotiska motiv



You´re Just too Good too be True, I Can´t Take my Eyes off You 

You´d be Like Heaven to Touch, I Wanna Hold you so Much





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar