torsdag 21 oktober 2021

Som jag älskat min blogg!

2013 gjorde jag mitt första blogginlägg. Det var en annan blogg (men på samma bloggportal). Den bloggen handlade endast om att prova och jämföra olika konstmaterial. Varje blogginlägg tog dagar att göra. Jag testade minutiöst varje produkt. Två år senare började jag blogga om mina bilder. Det var mer lättsamt att blogga så. Jag gjorde helt enkelt ett inlägg när jag slutfört en målning eller en teckning. Ibland skrev jag lite, ibland inte alls. Med tiden utvecklades bloggen och blev allt mer personlig. Den har varit som min bästa vän, min förtrogna. Jag som en gång såg mig själv som en ytterst privat person med stor integritet kom att bli någon som öppet berättade om mina tankar, mina känslor och mitt liv.  

Men i två års tid har blogger strulat, och det verkar inte bli bättre. Jag kommer att fortsätta skriva här ett tag till men har nu även en annan blogg på Wordpress. https://hedenvindsbilder.com

och t ex kan jag inte länka (vilket är en av många problem med blogger)

Jag ser många fördelar med att använda wordpress, och jag är inte särskilt nostalgisk av mig så jag kommer att trivas där, men just nu känns det som att förlora en gammal vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar