söndag 24 oktober 2021

Hur mycket upprepar jag mig?

I skrivande stund har jag gjort 664 inlägg på denna blogg. Jag minns inte alltid vad jag skrivit tidigare och undrar ofta hur mycket jag egentligen upprepar mig. Förmodligen ganska ofta. Ibland har jag så mycket jag vill skriva om, så mycket jag vill berätta. Andra gånger tar orden slut. Det har varit perioder när jag bara har publicerat en bild, helt utan text. Andra gånger har jag blottat mig totalt. Alla mina tankar och känslor. Ibland har jag nästan hänsynslöst noggrant och ingående beskrivit material och pigment, papperstyper och penslar. Allt efter behov och allt efter vem jag är där och då.  

Denna teckning är utförd i blyerts på akvarellpapper (HP, syrefritt och åldersbeständigt) som är 56x76 cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar