torsdag 3 juni 2021

Lite Djävul, lite Ängel

Denna teckning är 76x56 cm stor och var faktiskt mer komplicerad att utföra än vad jag trodde att den skulle vara. Särskilt ansiktena är båda vinklade på ett svårfångat sätt. Jag bestämde mig att slutföra den trots att det var en kamp. Flertal gånger ville jag ge upp och tvivlade på både utförande och idéen. Storleken är också svår; särkilt eftersom jag bor så litet. Den stod på en staffli mitt i rummet. Och det betyder att det inte finns mycket plats kvar. Dagarna har varit så vackra så jag kan träna utomhus, så det var inte hela världen, och jag har en balkong i trapphuset som jag sitter på ibland. Men nog tog den plats (som man kanske kan se på bilden). Jag tror det var därför jag bestämde mig för lägga in ett element i bakgrunden där jag lekte lite. Jag älskar att teckna små fantasifigurer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar