onsdag 7 april 2021

Mina dagar

Mina dagar ser sällan likadana ut. Mina jobb ser sällan likadana ut. Det är högt och lågt som blandas. Just nu arbetar jag utomhus med en text på en cirkusvagn som ska bli ett café i Emilsbacke, utanför Trosa. Det blåser kallt och regnar bitvis på mig. Jag har dubbla lager med kläder. Jag tar mig fram på cykel i motvind och mot kastvindar som får cykeln att bokstavligen flytta på sig. Men sen kommer jag ”hem” till mitt kära Bomans hotell. Där väntar mina vänner framför brasan med champagne. Hög och lågt blandas i mitt liv. Jag har vänner i alla samhällsklasser och ingen är den andre lik. Jag är fortfarande sökande efter ett sammanhang. En plats som ska få mig att känna mening. Men det finns så mycket att vara tacksam för också. Jag ser det. Jag ser alla runt omkring mig som finns för mig. Som inspirerar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar