måndag 19 april 2021

Dåliga, medelmåttiga och bra

Jag delar in mina bilder i tre kategorier. Jag har bilder som är så dåliga , helt bortom tvivel dåliga, att de direkt slängs. Sen gör jag ibland bilder som jag verkligen är nöjd med. Som jag tveklöst tycker om och det spelar igen roll vad andra tycker. De gör något med mig. Får mig att känna saker som jag inte kan beskriva för de är ju bilder, inte ord. Sen har jag en mellankategori. Där hamnar merparten av vad jag gör. De kan ibland uppskattas av andra och det gör mig glad, det betyder mycket för mig när de uppskattas av någon. Det ger mening åt arbetet som ligger bakom. Men innerst inne är jag alltid tveksam till dem. Alltid ifrågasättande. Jag jobbar konstant med att släppa den känslan, och vara starkare. Ofta väljer jag att se de bilderna som ett försök till något som jag kanske med tiden kommer att lyckas med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar