lördag 13 mars 2021

Love you To Death

När jag först började på denna bild hade jag tänkt att det skulle vara något i spegel, så där skräckfilms-klassiskt, men när jag väl började på bilden kändes plötsligt idéen allt för given. Jag vill heller inte att alla mina drömbilder ska bara vara fyllda av skräck. Jag gjorde som jag ofta göra; jag går långa promenader, lyssnar på musik och sakta men säkert kommer en ny idé till mig. Just nu lyssnar jag intensivt på Type O Negative. Musiken är full av oförutsägbara vändningar, och ofta avslutar de sina låtar lite speciellt. Musik är en av mina stora inspirationskällor, men hur den inspirerar är svårt för mig att förstå till fullo. Kanske är det bara genom att jag lyssnar så intensivt och för en stund släpper andra tankar som påverkar. Allt jag vet är att leva utan musik skulle vara så fattigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar