måndag 22 mars 2021

Laverbar blyerts

Alla bilder har delar som är roliga att göra och delar som är supertråkiga och ibland enormt jobbiga. Jag har haft lite besvär i min handled vilket inte förbättras av att jag arbetar så mycket med blyerts just nu. Särskilt eftersom jag dessutom vill ha så mycket svärta i mina bilder. Men!!! Konstnärsvärlden är fantastisk och full av lösningar. Jag vet inte för mitt liv varför jag inte tänkt på detta tidigare men det finns ju laverbara blyertspennor och dem kan man mala sönder och blöta upp så har man plötsligt möjligheten att täcka stora ytor med en pensel, vilket förstås går så mycket fortare. Det finns dock en stor skillnad på en laverbar blyertspenna och en vanlig och det är att de har olika glans. Det syns att det är två olika material som jag har använt, men samtidigt föredrar jag det matta i den laverbara blyertsen. Inte minst för att det är lättare att fota. Så Yeah :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar