lördag 19 september 2020

Pol Roger

Detta är den första akvarellmålningen i en serie på fyra. Jag och min Amanda har planerat dessa bilder länge och noggrant. Det första steget var att välja vilka champagnehus som vi skulle använda och vilka vi skulle saka. Jag kände att fyra bilder var mäktigt nog så många namnkunniga fick lov att utgå, - sorry Krug och Bollinger. Nästa steg var att försöka fånga en personlighet bakom de olika champagnesorter. Vi la ner en hel del tid på att diskutera detta. När vi väl hade en bild klar för oss började vi planera kläder, smycken och vinglas som vi tyckte skulle spegla denna personlighet. Sen var det dags. Amanda släpade med sig en stor väska med alla kläder och smycken och vi lånade glas från Amandas mamma Kristin och från Bomans hotell. Amanda stod modell för alla bilderna och hon hittade förstås direkt in i rollerna så själva fotande gick ganska fort. Egentligen hade jag tänkt att det skulle bli oljemålningar, och det kanske det fortfarande blir! Men nu har jag utfört dem i akvarell och vaxbaserade färgpennor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar