söndag 9 februari 2020

Vinboken del II

Denna lite trötta söndagseftermiddag sitter jag, äntligen tillbaka igen, i mitt lilla krypin efter många dagar i Trosa. Jag går igenom min vackra guldbok där jag skriver och tecknar allt vin som jag provat. Eftersom jag numera är singel så jobbar jag gärna på helgerna, det ger mig möjligheter att samla erfarenheter. Jag lyssnar, frågar och lär mig. Jag doftar och jag smakar, och när jag har tid över googlar jag om vinerna. Här är det jag provat i januari. Det känns lite i hjärtat när jag gick igenom de vinerna jag druckit. Smaker och dofter är så djupt förknippade med ögonblick, minnen och känslor. 

Cabriz
Carm
La Grola, som min fd svägerska bjöd mig på min födelsedag
Palazzo della Torre
Barbera d´Alba, som min syster bjöd mig när de firade mig
Stellenbosch
Pichler-Krutzler
Chabli
Bollinger
Didier Charpentier
Guldkulan
Nicolas Feuillatte
Pommery
Pol Roger
Prosecco Castelforte
Cava
Pol roger: Sir Winston Churchill
Prosecco 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar