torsdag 6 februari 2020

Vinboken del I

Just nu lär jag mig något nytt varje dag. Det jag lär mig känns meningsfullt. Det är kunskap som leder framåt och som kan fördjupas förmodligen i oändlighet. Framför allt handlar det om vin men också vett & etikett och mat 😱

I slutet av förra året började jag dokumentera alla viner jag har druckit. Tanken var att jag skulle skriva något om dem, men jag är för oerfaren för att ha mer nyanserade åsikter än ”gott/inte gott”. Här är det jag hann med 2019. Jag har redan fått starka minnen förknippade med de olika vinerna. 

Palmer & Co
Philippe De Nantheuil
André Legrand

En av de Prosecco som vi har på Bomans
Bomans "huschampagne" PP
Beaumont Des Crayéres
Moët & Chandon
Deutz
Chianti
Chianti
Serre Nuove dell Ornellaia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar