lördag 18 januari 2020

No man is an island

Så många har aldrig haft det så bra som i vår tid och ändå är vi isolerade från varandra…antalet gånger dessa ord har uttalats. Varför ska de behöva vara sanna? Alla pratar om att livet är kort; ska man använda den lilla tid vi har till att skydda oss från varandra? Just nu lyssnar jag intensivt på A Perfect Circle i allmänhet men en låt som heter Disillusioned i synnerhet. Där sjunger de …you were never an island. En parafras på John Donnes No man is an island antar jag. Låten, så väl som gruppen, är i alla fall sjukt bra. 

Detta är min fjärde stora målning på yupopapper. De blev totalt sex stycken. Ännu så länge i alla fall, jag har fyra papper kvar. Det är ett ovanligt stort mått som inte var lätta att hitta. Jag köpte dem från en engelsk nätbutik, så jag passade på att köpa tio stycken med tanke på att det kanske inte blir så lätt att handla därifrån igen.  

Akvarellmålning på yupopapper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar