torsdag 18 april 2019

Dagen innan konsttriangeln

Inför konsttriangeln går jag igenom alla bilder som jag gjort under året som gått, sorterar ut vilka som ska ramas in och vilka som får stanna hemma. Det är märkligt att se tillbaka på sin produktion. En del bilder känns som om de var gjorda för en livstid sedan medan andra känns som igår. Vissa skäms jag över – de är obegripligt jag inte såg alla fel och brister i dem, andra bilder känner jag mig lite glad och upplyft av, kanske för att de påminner mig om en känsla jag hade när jag utförde dem. Jag har ställt ut många år på konsttriangeln och varje år har kommit att bli samma sak – till påsk reflekterar jag över året som passerat via mina bilder. 

Här är några bilder som jag ställer ut:

Jag har en del akvarellmålningar utförda på ett syntetiskt papper som kallas yupo, något som jag ägnade mig mycket åt under förra våren och sommaren. 


Jag har alltid minst två stora oljemålningar på utställningen, i år har jag ett stort porträtt samt denna kampkonstbild. 



Jag har ett antal akvareller på akvarellpapper som föreställer blommor som bildar kroppar. De är min senaste idé och som jag fastnat lite i en tid. 


Jag har också med en del blyertsteckningar


och en vägg med "temateckningar"
Voodoo, som jag kallar denna, är min favorit










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar