lördag 20 april 2019

Tuschteckning

Igår var det första dagen på konsttriangeln. Tavlorna man säljer hänger normalt sett kvar under hela utställningen, men om någon vill ta med sig en omgående vill jag inte vara omöjlig och igår ville någon ta med sig en tavla, vilket lämnade en tom stirrande plats. Jag var ovanligt nöjd med upphängningen av tavlorna i år för jag grupperade dem efter material och stil och alla tycktes få plats perfekt på sin egen vägg (det har nog aldrig hänt förr), så när en tavla försvann (och den måste ju ersättas), insåg jag att jag saknade en lämplig tavla till just den platsen. Jag har ofta ett flertal tavlor som är påbörjade som sedan blir liggande som jag nu gick igenom i huvudet. Jag kom på vilken jag skulle kunna slutföra när jag kom hem. Den skulle få ingå i min blomserie, men när jag väl började insåg jag att den inte alls ville bli en blommålning. Så den fick bli en tuschteckning i stället. Så nu är min fina ordning i alla fall bruten... Jag har verkligen ingen kontroll över mig själv. 😂

Tusch och vatten på akvarellpapper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar